Despre geniul lui Henry Ford. Ce spunea acum mai bine de un secol: Daca toti banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari as cumpara creioane si de 18 dolari as face publicitate la ele”

Henry Ford nu a inventat automobilul. El nu a inventat nici macar linia de asamblare. Dar mai mult decât orice alt individ, el a fost responsabil pentru transformarea automobilului dintr-o invenție de utilitate necunoscută într-o inovație care a modelat profund secolul 20 și continuă să afecteze viața noastră de astăzi. Henry Ford a ramas in istorie ca una dintre cele mai mari personalitati, in mare parte datorita faptului ca el a fost promotorul constructiei de automobile in serie, inventand in acest sens si celebra marca de masini care ii poarta numele.

Reusita sa s–a datorat in primul rand faptului ca si-a urmat visul si pasiunea pentru motoare, parasind munca in ferma tatalui sau. Pe de alta parte, succesul sau s-a datorat geniului sau. In acele vremuri, acuratetea gandirii si pragmatismul de care a dat dovada au facut diferenta pe piata.

Inovatorii schimba lucrurile. Fie ca au propriile idei , fie ca au curajul sa le dezvolte pe ale altora, succesul survine in momentul cand acestea, dupa punerea lor in practica devin o parte acceptata a vietii de zi cu zi. Inovarea are nevoie de încredere în sine, un gust pentru asumarea de riscuri, capacitatea de conducere și o viziune a ceea ce viitorul ar trebui să fie. Henry Ford a avut toate aceste caracteristici, cu toate ca i-au luat mai mulți ani pentru a le dezvolta pe toate dintre ele pe deplin.

Un bun exemplu poate fi situatia in care, preocupat sa mentina costurile cat mai scazute pentru masinile produse de el, Ford se vede nevoit sa modernizeze masinile fabricate si sa vina si cu alte variante de culori (pana atunci producea doar masini intr-o singura culoare, negru). Incepand cu anul 1920, acesta produce o gama mult mai larga de modele, printre care Ford Model A si V-8.

Un alt exemplu de manifestare a geniul vizionar al lui Henry Ford, s-a transferat in spatiul publicitatii si marketingului. El investea masiv in publicitate acum mai bine de un secol, cand toti ceilalti participanti din piata nu vedeau cu ochi buni imensele avantaje al acesteia.

De asemenea, la peste un secol de la desfasurarea acestor evenimente, putem constata ce spirit vizionar a avut Ford in ceea ce priveste publicitatea, si cat de importanta incepea sa devina ea. Era ceva firesc sa faci lucrurile bine in diversele ramuri de productie, dar, cu toate acestea, nu insemnau nimic fara publicitate. Imi vin in minte doar cateva dintre vorbele sale care probabil au marcat debutul publicitatii.

“Daca toti banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari as cumpara creioane si de 18 dolari as face publicitate la ele”

“Cumpara-ti un Ford si cheltuieste diferenta”

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*