Plimbare prin Atena ( partea 2): De la Portul Pireu pana la Turkolimano

Hai hui prin Atena

Era a doua zi in Atena. Am hotarat sa mergem in Golful Saronic sa facem o plimbare. Asadar, am plecat de hotel  catre statia de metrou Victoria. Ne-am urcat in trenul cu directia Piraeus aflat pe circuitul rosu al metro-ului atenian. Statia Piraeus este ultima pe aceasta ruta. Am coborat insa sa facem un popas la penultima statie Faliro pentru a admira de pe peron stadioanele Karaiskakis al lui Olimpiakos Piraeus (aflat pe partea dreapta catre directia Pireu), respectiv Peace and Friendship Stadium al celor de la AEK Atena. Era mare zarva si aglomeratie la statia Faliro, asta pentu ca Olimpiakos ii intalnea in sferturile Cupei UEFA pe rivalii de la Besiktas Istanbul.

Portul Pireu- Una dintre mandriile Atenei

Am revenit in vagoanele metroului si dupa cateva minute am ajuns in Piraeus. Portul este imens, numai segmentul unde opresc ambarcatiunile consumndu-ne cam o ora.

Cartierul Pireu

Dupa ce am iesit din zona portului am cautat faleza Golfului Saronic si am urmarit indicatoarele de autobuz si rutiere catre Glyfada. Privelistea este minunata, intregul traseu este pe marginea Marii Egee, cladirile de locuinte sunt extrem de ingrijite si ornate cu flori. La 5-10 scari de bloc vei gasi o plaja de cartier si micute porturi in care localnicii isi tin vasele de croziera si pescuit. Pe marginea drumului sunt statii de autobuz. Exista os umedenie de taverne, cafenele si restaurante de cartier in care te poti opri sa bei un frappe si sa admiri modul linistit in care traiesc grecii in consonanta perfecta cu marea lor. Vei remarca imediat diferenta dintre stilul lor linistit de viata si cel zbuciumat din Bucuresti.

Portul Zea Bay Marina

Dupa cativa kilometri de plimbare si admirare ajungem in Portul Zea. Zea Marina este un port destinat stationarii ambarcatiunilor bogatasilor din intreaga lume. Are taverne, resturante si cafenele cochete. Preturile sunt permisive iar mancarea si bauturile sunt excelente. Noi am stat aici cam doua ore deoarece ne-am oprit sa luam pranzul. Trebuie mentionat ca ocolul portului Zea dureaza cam 30 de minute. Portul este destul de mare, el avand o capacitate de peste 650 de vase.

Am luat pranzul la taverna -restaurant La Marina. Mancarea, servirea si preturile sunt excelente. Un pranz in 6 persoane in care am comandat doua feluri de mancare, sucuri si beri ne-a costat in jur de 80 de euro.

Mikrolimano/ Turkolimano/ Pireu

In fine ajungem dupa alte 2 ore in Portul Mikrolimano. Mai este cunoscut si prin numele sau de Turkolimano sau Mounichia. Este al treilea port ca marime din zona Pireu si a avut diverse denumiri de-a lungul istoriei, printre care si Koumoundouros Port or “The Lantern”. Daca nu optezi pentru plimbarea pe care am facut-o noi, pentru a ajunge mai repede aici, coboara la statia Faliro. Este un port cu vase pescaresti care gazduieste peste 20 de restaurante de peste. Toate restaurantele sunt asezate la strada si o vitrinele si geamurile catre mare, iar la pontoanele lor vin in permanenta pescari din largul Golfului Sarnoic si alimenteaza cu peste proaspat.

Restaurantele de peste de la Turkolimano/ Mikrolimano….

DACA VREI SA CITESTI SI DESPRE: PLIMBARE PRIN ATENA (PARTEA 1): DIN PIATA SYNTAGMA CATRE PIATA OMONIA